Gdy geometria zawieszenia, a nawet całego nadwozia ulega zmianie w wyniku kolizji czy wypadku.
Każda bardziej skomplikowana naprawa blacharska powinna się rozpocząć od oszacowania skali uszkodzeń pojazdu oraz zakresu zadań, jakie będą koniecznie do wyprowadzenia wszystkich, powstałych podczas wypadku, nierówności nadwozia.
Praktycznie każda naprawa blacharska jest równoznaczna z koniecznością odbudowy wygłuszenia samochodu oraz uszczelnień miejsc styku blach nadwozia – jeśli nie w całym pojeździe, to na pewno w jego części.
Dodatkowych kilogramów nie lubią nie tylko kobiety. Również w motoryzacji są one niemile widziane, gdyż przyczyniają się do wzrostu spalania, zwiększonej emisji CO2 i gorszych osiągów. Dlatego też producenci samochodów cały czas poszukują rozwiązań, które pozwoliłyby im zmniejszyć masę aut bez uszczerbku dla pozostałych właściwości.
Masy używane do nakładania na nadwozia mają za zadanie nie tylko przykrywać miejsce łączenia poszczególnych paneli.
Klejenie stało się kluczową technologią w procesie produkcji nowoczesnych nadwozi samochodowych. Także w naprawach karoserii ta metoda naprawy coraz częściej zastępuje klasyczne zgrzewanie i lutospawanie.
Aby odchudzić samochody, konstruktorzy często sięgają po aluminium, tworzywa sztuczne i włókna węglowe. Jednak przyszłość nadal należy do stali.
Firma REE z Tel-Awiwu dokonała czegoś niemożliwego – wynalazła jedno z najważniejszych odkryć w historii na nowo. Oczywiście jest w tym odrobina przesady, ale tak odważnego i nowoczesnego podejścia do wykorzystania koła w motoryzacji nie było od bardzo dawna.
Toyota uruchomiła nowe centrum badań i rozwoju Toyota Technical Center Shimoyama. Zainwestowano 300 miliardów jenów w obiekt, w którym będą projektowane i testowane następne modele Toyoty i Lexusa oraz sportowe samochody z linii GR.
Nissan, poprzez ośrodek Yokohama Lab, tworzy innowacyjny model predykcyjny dla aerodynamiki.
Sztywność konstrukcji nośnej samochodu jest wymagana w celu zwiększenia stabilności jazdy, komfortu prowadzenia, a nawet odporności na korozję. W płaszczyźnie wzdłużnej sztywność musi już być kontrolowana przez tworzenie stref zgniotu.
Tuning zawieszenia cieszy się obecnie ogromną popularnością i jest jedną z najczęściej wybieranych modyfikacji pojazdu.
Ford Motor Company wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby zapewnić wysoką jakość produkowanych pojazdów oraz precyzję wykonania części i paneli nadwozia na poziomie 99,99%
Materiały termoplastyczne o dużej płynności są zazwyczaj nieco droższe niż porównywalne materiały standardowe, zapewniają jednak korzyści w zakresie obróbki, kosztów produkcji i swobody projektowania, które sprawiają, że jest to opłacalne rozwiązanie.
Każdy rodzaj materiału wymaga odpowiedniej techniki łączenia oraz użycia różnych gazów osłonowych, aby uniknąć nieprawidłowości w strukturze samej spoiny. Gazy osłonowe generowane są podczas topienia otuliny w elektrodzie lub dostarczane przewodem.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu