„Logistyka produkcji samochodów i części zamiennych" to temat najbliższej konferencji organizowanej przez Miedzynarodową Wyższą Szkołę Logistyki i Transportu we Wrocławiu, która odbędzie się w dniach 18-19 grudnia 2008 roku.
W obliczu wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i spadkiem siły nabywczej kierowców, Valeo jest bardziej niż kiedykolwiek zaangażowane we wspieranie profesjonalistów z motoryzacyjnego rynku wtórnego w ich dążeniu do bardziej przyjaznej dla środowiska i przystępnej cenowo transformacji mobilności.
Postęp technologiczny napędza rozwój - zwłaszcza w przypadku branż takich jak transport, spedycja i logistyka. W których sektorach TSL najczęściej spotkamy innowacyjne rozwiązania technologiczne? W jakim kierunku rozwiną się nowe technologie? Na te pytania odpowiada Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny w TC Kancelarii Prawnej.
Dalszy wzrost kosztów, napędzany zmianami w przepisach i słabą koniunkturą, będzie jednym z najważniejszych wyzwań dla branży TSL w 2024 r. – tak przewidują spedytorzy.
Pomorskie Centrum Logistyczne (PCL) to flagowa inwestycja firmy Goodman w Polsce. Centrum jest położone w pobliżu głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk i dzięki temu oferuje firmom udogodnienia związane z przeładunkiem i procedurami celnymi.
Renault Trucks i Grupa Jacky Perrenot, dwaj główni gracze w sektorze transportu, łączą siły, opracowując nową koncepcję dostaw w obszarach miejskich.
Polskie firmy logistyczne największym przewoźnikiem w Europie. Teraz muszą się skupić na wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań.
Mimo że większość przedsiębiorstw z branży TSL (transport, spedycja, logistyka) poradziła sobie z pandemią i skutkami wojny na Ukrainie, to nie obyło się bez problemów. Według danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor oraz bazie BIK przeterminowane zadłużenie branży cały czas szło w górę. Na koniec maja 2023 r. zaległości TSL wobec banków, firm leasingowych i dostawców wyniosły prawie 2,8 mld zł.
DB Schenker przeciera szlaki dla całej branży logistycznej. Niemieckie przedsiębiorstwo proponuje dostawę części zamiennych za pomocą druku 3D. Produkty mają być dostępne w wirtualnym magazynie. To istotnie obniża czas dostawy i ogranicza zbędne magazynowanie.
Co zrobić, jeśli dostawy odbywają się w ustalonych godzinach bez możliwości ich przesunięcia, a każde opóźnienie skutkuje karami finansowymi i reklamacjami zleceniodawców? W jaki sposób usprawnić przeładunki na trasie, szczególnie w dobie koronawirusa? Odpowiedź to ETA, skrót od angielskiego wyrażenia „Estimated Time of Arrival”.
Globalny handel odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu i rozwoju światowej gospodarki. Jednak w ostatnim okresie zaobserwowano spadki, które wpływają na poszczególne, kluczowe sektory – w tym branżę transportową.
Polski sektor TSL, bez względu na spadek koniunktury w Europie, czeka najprawdopodobniej dalszy intensywny rozwój. Pod warunkiem jednak, że poradzi sobie między innymi z niedoborem pracowników i nie cofnie się przed digitalizacją i automatyzacją procesów. Europa pozostaje dla zagranicznych firm wciąż atrakcyjnym miejscem do inwestowania, pomimo widma brexitu, niestabilnej sytuacji politycznej i generalnego spowolnienia gospodarczego – wynika z najnowszego raportu Europe Attractivenes Survey 2019 przygotowanego przez Ernst & Young. Firma badawcza oparła swoje szacunki na opiniach przedstawicieli 506 firm z całego świata.
Właśnie minął rok od wbicia pierwszej łopaty na placu budowy Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju w Zakroczymiu.
Wzmożone kontrole na granicach, wielokilometrowe korki, przekroczone czasy pracy kierowców, zamknięte fabryki i zakłady produkcyjne to problemy, z jakimi boryka się dziś branża transportowa. Choć sam transport zaciąga hamulec, to zadłużenie branży powoli się rozpędza. Na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł. 20 marca było to już 927,9 mln zł.
W 2019 roku do Polski sprowadzono ponad milion aut używanych. Coraz więcej takich pojazdów znajduje nowego właściciela za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm, gwarantujących legalność pojazdu i możliwość zakupu auta z każdego miejsca w Europie. Taki trend generuje popyt na profesjonalne usługi logistyczne pojazdów używanych z dostawami door-to-door. Przykładem tego jest współpraca GEFCO, europejskiego dostawcy rozwiązań logistycznych dla branży motoryzacyjnej, oraz AUTO1.com, europejskiej platformy online do zakupu samochodów używanych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu