Obecna sytuacja sprawia, że samochodami poruszamy się znacznie rzadziej niż dotychczas. To niezbyt korzystne dla akumulatora, który, by dawał gwarancję mobilności, potrzebuje regularnego doładowywania. Na szczęście są sposoby, które pomogą zadbać o jego kondycję podczas długiego postoju czy uruchomić auto, gdy bateria zostanie rozładowana.
Izolacja społeczna, związana z pandemią COVID-19, doprowadziła do ograniczenia ruchu turystycznego i na dłuższy czas zatrzymała wiele pojazdów. Choć obostrzenia są już stopniowo rozluźniane, to nadal będziemy obserwować inny niż przed pandemią tryb poruszania się, np. pokonywanie krótszych dystansów. Dlatego w niniejszym poradniku, Exide Technologies – wiodący producent akumulatorów na rynku pierwszego wyposażenia i rynku wtórnym – prezentuje wskazówki dotyczące obsługi akumulatorów w obecnych okolicznościach.
W okresie zimowym akumulator musi pracować w dużo trudniejszych warunkach niż przez większą część roku. Niskie temperatury powodują, że jego wydajność spada – zmniejsza się zdolność rozruchowa i obniża pojemność elektryczna. A to może doprowadzić do problemów z uruchomieniem pojazdu. Co zrobić, gdy urządzenie odmówi posłuszeństwa zimą? Czy akumulatory z takimi technologiami, jak np. Carbon Boost lepiej radzą sobie w trudnych warunkach pogodowych i mogą być sprzymierzeńcami kierowców, gdy na dworze panuje siarczysty mróz?
Akumulatory litowo-jonowe (Li-On) zapewne jeszcze długo będą najpowszechniej wykorzystywanym rozwiązaniem w wielu gałęziach przemysłu.
Exide Technologies wskazuje na zmieniającą się rolę akumulatora 12V, który będzie kluczowy w elektromobilnej przyszłości.
Sezon zimowy to trudny czas dla akumulatorów. W niższej temperaturze tracą one dużo więcej swojej mocy rozruchowej. Prawidłowa obsługa akumulatora może zapobiec przykrym niespodziankom.
Akumulator najczęściej odmawia posłuszeństwa zimą. Okazuje się, że nie z powodu niskich temperatur, lecz głównie z powodu zaniedbań w okresie letnim.
Zamknięte placówki oświatowe, ograniczenia w handlu czy przeniesienie niektórych zawodów na pracę zdalną znacznie zredukowały potrzebę korzystania z samochodu. Warto jednak pamiętać, że stojący bezczynnie pojazd nadal czerpie energię z akumulatora.
Letnia edycja Promocji Bonowej organizowanej przez Johnson Controls jest już na półmetku. Jeśli ktoś jeszcze nie skorzystał to w ramach Programu Bezpłatnego Testowania Akumulatorów VARTA może dokonać bezpłatnego testu swojego akumulatora.
Proces projektowania współczesnych samochodów podąża w kierunku zwiększenia komfortu obsługi oraz większej niezawodności. Analogowe wskaźniki, przyciski i pokrętła odchodzą do lamusa na rzecz m.in. ekranów dotykowych.
Klimatyzacja ma niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo podróży. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak temperatura wewnątrz pojazdu wpływa na kondycję podróżujących samochodem osób.
Wałek rozrządu umieszcza się najczęściej w głowicy silnika. Dzięki kształtowi znajdujących się na nim krzywek steruje on chwilą otwarcia i zamknięcia zaworów. Podczas swojej pracy podlega licznym obciążeniom, co prowadzi do jego zużycia.
Problemy z akumulatorem pojawiają się najczęściej zimą. Dzieje się tak, ponieważ w niskich temperaturach zauważalna staje się degradacja elektrolitu skutkująca znacznym osłabieniem mocy rozruchowej akumulatora.
W trakcie eksploatacji samochodu ustawienie świateł przednich powinno być regularnie kontrolowane. Najczęściej jednak ma to miejsce raz w roku podczas badania okresowego na SKP.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu