Okładziny hamulcowe składają się nawet z 30 połączonych ze sobą związków. Jedne zapewniają odporność na ścieranie, inne na wysoką temperaturę. Skład klocków bywa modyfikowany nawet ze względów estetycznych.
Wibracja kierownicy to ogromny problem często zgłaszany przez kierowców. Zdarza się, że przyczyna jest trudna do ustalenia.
Przystępna cena, wysoka jakość wykonania, wymagane normy homologacyjne, w tym standard jakościowy ECE R90.
Rynek części zamiennych oferuje wiele opcji. Jak prawidłowo wybierać klocki hamulcowe, żeby pasowały one do stylu jazdy i tarcz hamulcowych?
Niemiecki producent części motoryzacyjnych ZINNGER poszerzył swoją ofertę produktową o nowe typy klocków hamulcowych.
Na pierwszy rzut oka wiele części wykorzystywanych w samochodach rajdowych nie różni się znacząco od ich „cywilnych” wersji.
Fabryczna modyfikacja przeprowadzana przez firmę AMG obejmuje m.in. zawieszenie i układ hamulcowy. TEXTAR wprowadza właśnie do swojej oferty klocki hamulcowe do kilku takich modeli.
Komfort jazdy samochodem zależy od wielu czynników, w tym poziomu wibracji i hałasu powstających w wyniku pracy układu hamulcowego. Dlatego coraz popularniejszym rozwiązaniem jest montaż klocków kierunkowych, zapewniających skuteczne i ciche zatrzymywanie pojazdu.
System hamulcowy jest jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu, a jego znaczenie wzrasta w przypadku pojazdów ciężarowych, które ze względu na swoją masę i rozmiar, mają wyjątkowo duże wymagania dotyczące skuteczności hamowania.
Argumenty, które w sposób merytoryczny mogą przekonać klienta warsztatu do profilaktycznej wymiany klocków hamulcowych lub kompletu (klocki + tarcze), jeszcze przed ich całkowitym zużyciem.
Sprawdzone w dostawach na pierwszy montaż, klocki Epad podbijają teraz motoryzacyjny aftermarket. Argumenty za ich stosowaniem są bardzo mocne: wysoka trwałość, minimalne pylenie i cisza w czasie hamowania. Takie były oczekiwania producentów samochodów marek premium, którym sprostali inżynierowie firmy Textar - a teraz można kupić takie klocki hamulcowe do aut popularnych marek. Jak to działa?
Podczas serwisowania hamulców osi tylnej coraz częściej konieczne jest użycie specjalnego, elektronicznego urządzenia.
W odpowiedzi na rosnące wymagania kierowców i zarządców flot transportowych, Textar opracował klocki hamulcowe, które są przyjazne dla środowiska. Dzięki innowacyjnej technologii, wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie kosztów, jednocześnie zapewniając taką samą skuteczność hamowania.
Firma TOMEX Hamulce zaprezentowała nowe opakowanie marki BREXEL – klocków hamulcowych przeznaczonych do aut ciężarowych oraz autobusów.
Wierna zasadzie „Stanie w miejscu to cofanie” MEYLE prezentuje swoje ponownie udoskonalone powlekane tarcze hamulcowe – tarcze MEYLE-PD – czwartej już generacji.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu