TMD Friction, właściciel marki Textar, rozszerza swoją ofertę o czujniki ABS.
Elektronika samochodowa ma fundamentalne znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy. Ważną rolę w tym kontekście pełni w samochodach układ ABS/ESP. Jednym z jego elementów są czujniki ABS: pasywne i aktywne. Z racji wymagającego środowiska pracy po pewnym czasie mogą one ulec awarii. Stwierdzenie jej musi być jednak poprzedzone wieloma badaniami diagnostycznymi, by wykluczyć niesprawność innych podzespołów.
Nowe numery referencyjne produktów Delphi obejmują czujniki ABS przeznaczone do popularnych modeli Audi, BMW, Citroën, Ford, Mercedes, Peugeot i Renault.
Textar jest marką, która systematycznie uzupełnia asortyment. W ostatnich tygodniach wśród nowych referencji Textar znalazły się m.in. klocki hamulcowe do popularnych samochodów Audi, Mercedesa i aut francuskich oraz tarcze hamulcowe do pojazdów japońskich i koreańskich – Hondy, Mazdy, Hyundaia.
Czujnik NOx jest ważnym elementem układu oczyszczania spalin służącym do redukcji stężenia szkodliwych substancji NOx (tlenki azotu). Jest stosowany w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym z układem SCR (selektywna redukcja katalityczna) na bazie mocznika (AdBlue).
W artykule szczegółowo przyjrzymy się zagadnieniu testowania czujników typu DF11i, spotykanych w wielu modelach samochodów.
Odczuwalne przy niskich prędkościach i normalnym hamowaniu działanie układu ABS może być oznaką nie tylko poślizgu kół, ale też usterki w układzie. Szczególnie gdy takiej pracy towarzyszy świecąca się na desce rozdzielczej kontrolka ostrzegawcza.
Odpowiednia diagnostyka czujników stanowi istotny etap w ustalaniu przyczyn usterki nowoczesnego silnika. Niestety, jak pokazuje praktyka, jest to zagadnienie, które wciąż sprawia wiele problemów.
Wyjątkowo odporne na wysoką temperaturę i wibracje.
DENSO rozszerzyło program systemów sterowania silnikiem (EMS) dla rynku wtórnego o nową linię części - czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT).
ABS nie tylko skraca drogę hamowania i ogranicza ryzyko utraty kontroli nad pojazdem, ale także drastycznie ogranicza liczbę wypadków samochodowych. Szacuje się, że system zmniejsza liczbę zderzeń czołowych na mokrej nawierzchni nawet o 35%! Dzięki temu elementowi układu hamulcowego, to co kiedyś wymagało ogromnego doświadczenia, dziś wymaga jedynie silnego naciśnięcia pedału hamulca.
Układy bezpieczeństwa czynnego, takie jak ESP/ABS/ASR lub pochodne, są systemami pozwalającymi na ustabilizowanie i monitoring toru jazdy samochodu w sytuacjach krytycznych (chwilowej utraty kontroli) dzięki bezpośredniemu wpływowi układu hamulcowego lub napędowego. Poszukiwanie i usuwanie usterek w tych obszarach jest więc niezwykle ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu pojazdu.
Stolarze, monterzy, instalatorzy lub firmy produkcyjne oczekują od elektronarzędzi dużej mocy oraz wygody użytkowania. W wykonywanych przez nich pracach doskonale sprawdzają się urządzenia o niskiej wadze oraz niewielkich gabarytach, takie jak wiertarko-wkrętarka ABS 18 BASIC od marki Würth.
Jeden z najważniejszych systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy obchodzi właśnie 40-lecie obecności na rynku. W dniach 22-25 sierpnia 1978 r. Mercedes-Benz i Bosch prezentowały w Untertürkheim światową nowość, a od końca 1978 r. ABS był opcjonalnie dostępny w ówczesnym Mercedesie Klasy S (typoszereg 116). Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania był prekursorem całej masy elektronicznych systemów, w jakie może być dziś uzbrojony każdy niemal model.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu