Automatyczne skrzynie biegów na dobre zadomowiły się w ciężkich pojazdach użytkowych. Aby poszczególne biegi można było zmieniać szybko, precyzyjnie i przy niskim zużyciu, mechanika przekładni musi współgrać z układem pneumatycznym i elektrycznym.
Przed zakupem używanego auta z automatyczną skrzynią biegów warto sprawdzić jej stan techniczny.
Warto znać pierwsze objawy psującej się przekładni i niezbędne pozycje prawidłowo przeprowadzonej diagnostyki.
Automatyczna skrzynia biegów to jeden z najbardziej kosztownych podzespołów samochodu, to też szczególnie skomplikowany element do naprawy w przypadku awarii. By uniknąć usterek, a jednocześnie zmaksymalizować wydajność pojazdu pod kątem zużycia paliwa, należy zadbać o regularną wymianę oleju przekładniowego. Eksperci firmy ZF Aftermarket wyraźnie podkreślają znaczenie regularnej kontroli stanu oleju i jej korzyści dla naszego pojazdu.
Oto najnowsza lista szkoleń organizowanych przez Magneti Marelli we wrześniu.
Zautomatyzowane skrzynie biegów w pojazdach użytkowych odciążają kierowcę, oszczędzają sprzęgło, silnik i cały układ przeniesienia napędu.
Mity o zawodności automatycznych skrzyń biegów przeszły już do lamusa i kupując dziś samochód wiele osób decyduje się na przekładnie automatyczną. Awarie oczywiście zdarzają się wszędzie, nie istnieją rzeczy niezawodne, jednak należy pamiętać, że w przypadku automatycznych skrzyń biegów spowodowane są one najczęściej albo niewłaściwym doborem oleju ATF, albo brakiem ich regularnej wymiany, która jest konieczna do prawidłowej pracy przekładni.
Nowa spółka Valeo będzie światowym liderem w produkcji przetworników momentu obrotowego, które stosowane są w automatycznych skrzyniach biegów oraz CVT.
Aby jak najdłużej zachować sprawność przekładni automatycznej, należy pilnować regularnej wymiany oleju przekładniowego, który powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta (zazwyczaj co 50.000 km). Przekroczenie interwałów może prowadzić do zniszczeń, a co za tym idzie kosztownych napraw. Te fakty powodują, że serwisy samochodowe muszą być przygotowane na rosnącą liczbę kierowców użytkujących pojazdy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.
Konstrukcja przekładni bezstopniowej znana jest od czasów Leonarda da Vinci. Obecnie w nowej odsłonie jest bardziej powszechna niż kiedykolwiek. Nowatorskie elementy opasujące, koncepcje sterowania i napędy hybrydowe nadają rozmachu tej technologii przenoszenia napędu.
Continental zaprezentował nowe możliwości zastosowań kamer w prototypowym pojeździe, który parkuje w sposób całkowicie automatyczny.
Niezauważalna i nieodczuwalna zmiana biegów, tak jak w automacie dobrej klasy, a przy tym brak zwiększonego zużycia paliwa, a nawet zmniejszone. To podstawowe cechy skrzyń dwusprzęgłowych.
Rozwój technologiczny motoryzacji stworzył specyficzne potrzeby zaawansowanych skrzyń dwusprzęgłowych, takie jak odpowiednia lepkość oleju oraz odporność temperaturowa, pozwalające zapewnić precyzję oraz szybkość zmiany biegów w każdym warunkach pracy.
PPG wprowadza na rynek rozwiązanie do mieszania farb – MoonWalk. Rozwiązanie ma usprawnić sposób, w jaki centra napraw blacharsko lakierniczych będą działać w przyszłości, generując wartość dzięki procesowi mieszania kolorów.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu