Diagnozowanie aut na odległość – już niebawem. Grupa Martom rusza z kolejnym innowacyjnym projektem motoryzacyjnym.
Systemy wtrysku paliwa to bardzo złożone układy, które mają na celu dostarczenie paliwa do silnika samochodu w sposób kontrolowany i zoptymalizowany.
Diagnostyka i naprawa układów zasilania z pompowtryskiwaczami może stanowić nie lada problem zarówno dla niezależnego warsztatu, jak i autoryzowanego serwisu. Z uwagi na znaczny stopień ich skomplikowania proces poszukiwania usterek w obrębie systemu powinien uwzględniać wiele czynników.
Trenerzy techniczni z zespołu Tech'Care Valeo w nowym vlogu z serii TechTalk odpowiadają na najczęstsze pytania jakie padały podczas szkoleń technicznych dotyczących kół dwumasowych w 2019 roku. W tym odcinku poruszają tematy związane pomiarem odchyłu w DKZ.
Wraz z rozwojem technologii motoryzacyjnych coraz więcej czynności związanych z diagnozowaniem jest wykonywanych przez nowoczesne systemy i urządzenia diagnostyczne. Jednocześnie rozwój elektromobilności wymaga od niezależnych warsztatów zdobycia specjalistycznej wiedzy i umiejętności w zakresie napraw i diagnostyki instalacji wysokiego napięcia.
Diagnostyka samochodu ciężarowego znacząco różni się od diagnostyki osobówki. Podstawową różnicą jest ograniczenie czasowe i większa liczba układów, które muszą być skontrolowane. Często korzysta się z diagnostyki zdalnej, która pozwala sprawdzić usterkę, a następnie podjąć decyzję o ewentualnej dalszej jeździe bądź natychmiastowym postoju.
Gwarantowany dostęp do pojazdów francuskich producentów wyposażonych w moduł zabezpieczający gateway.
Jak zadbać o żywotność wtrysków Common Rail, a jeśli już się zepsują, o czym pamiętać podczas ich diagnostyki i wymiany?
Układy bezpieczeństwa czynnego, takie jak ESP/ABS/ASR lub pochodne, są systemami pozwalającymi na ustabilizowanie i monitoring toru jazdy samochodu w sytuacjach krytycznych (chwilowej utraty kontroli) dzięki bezpośredniemu wpływowi układu hamulcowego lub napędowego. Poszukiwanie i usuwanie usterek w tych obszarach jest więc niezwykle ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu pojazdu.
Elektronika samochodowa ma fundamentalne znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy. Ważną rolę w tym kontekście pełni w samochodach układ ABS/ESP. Jednym z jego elementów są czujniki ABS: pasywne i aktywne. Z racji wymagającego środowiska pracy po pewnym czasie mogą one ulec awarii. Stwierdzenie jej musi być jednak poprzedzone wieloma badaniami diagnostycznymi, by wykluczyć niesprawność innych podzespołów.
Aby silnik Diesla pracował wydajniej i aby utrzymać emisję spalin na odpowiednim poziomie, konieczne jest też prawidłowe działanie doładowania i recyrkulacji spalin.
EFB (Enhanced Flooded Battery) to akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności. Głównie przeznaczony jest do samochodów z systemem start-stop, ale także tych intensywnie użytkowanych oraz do samochodów wyposażonych w wiele odbiorników prądu. W związku z rosnącą liczbą nowych samochodów wyposażonych w system START-STOP będziemy coraz częściej spotykali się z koniecznością wymiany i diagnozowania akumulatora typu EFB.
Technologia motoryzacyjna rozwija się obecnie szybciej niż miało to miejsce w którymkolwiek momencie w przeciągu ostatnich stu lat. Dzięki stale rosnącej mocy obliczeniowej pojazdów możliwe staje się zastosowanie wielu nowych funkcji. Do tej pory układ paliwowy oraz hamulcowy były całkowicie mechaniczne – teraz zostały starannie zintegrowane elektronicznie, by móc obsługiwać nowe funkcje, takie jak hybrydyzacja oraz aktywne systemy bezpieczeństwa.
Współczesne systemy hamulcowe są bardzo rozbudowanymi układami, w których jest wiele różnorodnych elementów odpowiadających za skuteczne zmniejszenie prędkości lub zatrzymanie pojazdu. Dlatego bardzo ważna jest właściwa diagnostyka, a następnie obsługa serwisowa tego układu w warsztacie.
Amortyzatory, podobnie jak opony i hamulce, są częściami, których żywotność w dużej mierze zależy od sposobu prowadzenia pojazdu i warunków eksploatacji.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu