Wojciech Traczyk
redaktor
autoEXPERT
Redaktor miesięcznika „autoEXPERT”
Mimo globalnych zawirowań, które w różnym stopniu uderzyły w branżę producentów części zamiennych, perspektywy dla tego rynku cały czas są dość optymistyczne. Rosnąca sprzedaż samochodów (nowych i używanych) będzie się przekładać na rynek napraw samochodowych.
Dawanie produktom drugiego życia jest podstawą funkcjonowania gospodarki o obiegu zamkniętym.
Rozwój technologiczny nie omija branży warsztatowej i wyposażenia stosowanego w codziennej pracy mechaników. W warsztatach oponiarskich wśród niezbędnych urządzeń znajdziemy przede wszystkim montażownice i wyważarki.
Wysoki poziom recyklingu akumulatorów w naszym kraju może cieszyć. Oznacza to, że zarówno pod względem technologicznym, jak i organizacyjnym system zagospodarowania zużytych baterii samochodowych funkcjonuje prawidłowo.
Automatyzacja i cyfryzacja procesów, wykorzystanie sztucznej inteligencji czy innych zaawansowanych rozwiązań są obecnie motorem napędowym rozwoju wielu różnych branż.
Podnośniki samochodowe to jedno z podstawowych urządzeń, jakie można spotkać w warsztacie. Bez niego niemożliwe albo mocno utrudnione byłoby wykonanie części usług serwisowych i naprawczych.
Jaki był mijający rok z perspektywy całej branży motoryzacyjnej i jej poszczególnych sektorów? Co było motorem napędowym zmian w 2023 r.?
Już od ponad 19 lat ceny badań technicznych pozostają na niezmienionym poziomie. Z pewnością cieszy to właścicieli pojazdów samochodowych, jednocześnie jednak oznacza poważne problemy dla podmiotów, które prowadzą stacje kontroli pojazdów (SKP).
Polski rynek olejów silnikowych, pomimo sporych perturbacji na rynkach światowych, w ostatnich latach nie ulegał jakimś gwałtownym wahaniom.
Wysokie ceny energii, problemy z dostępnością wykwalifikowanej kadry, konieczność stawiania na rozwiązania proekologiczne to tylko kilka z najważniejszych wyzwań, z jakimi mierzy się obecnie branża lakiernicza.